A más tollával történő ékeskedés talán a legkevesbé elegáns módja egy új vezető bemutatkozásának. Az új rendszer első facebook posztjában a következőket olvashatjuk:
"A frissen megalakult Nemzeti Közlekedési Központban az elmúlt napokban egyből asztalhoz ültünk a MÁV-Start és a Volánbusz vezetőivel, szakembereivel, és számos, korábban előkészített bővítésről, menetrendi fejlesztésről hoztunk döntést."
Ezt követően ismerteti azokat a vasúti fejlesztéseket, amelyek a nyári szezon kezdetétől (illetve az ezzel egybekötött, rendes évi 2-es menetrendi módositás) lépnek életbe.
" alt="" class="imgnotext" />
A vasúti világban kevésbé jártas olvasók persze rögtön hanyatt estek a remek hirektől, az index is rögtön beleesett a csapdába: "Tényleg érthetetlen, miért nem jutott ez a terv már korábban a döntési fázisig" https://index.hu/belfold/2022/06/03/balaton-utazas-kozlekedes-forgalom-vonat-szezon-nyiregyhaza-szolnok-szob-vitezy-david/
A nagy kavarodásban kicsit össze is keverte az index a vonatokat, segitségképpen lássuk mi az újdonság:
- a Jégmadár nem újdonság, Szob és Fonyód között már 2021-ben is közlekedtek ezek a vonatok.
- a Napfürdő rövidebb útvonalon, Szolnoktól Fonyód helyett Siófokig közlekedik a 100a-n keresztül
- a Panoráma (bár tavaly volt ilyen nevű vonat, de máskor és más útvonalon), Siófok és Nyiregyháza között valóban új vonat, de a 100-as vasútvonal menti településekről ez a második vonat, tehát új úticélokat nem köt össze a Balatonnal
- a Vitorlás valóban új vonat, Szolnok és Fonyód között, a 120a-n keresztül.
Persze egy vasúti menetrend előkészitése nem pár nap alatt történik, hiszen például a mozdonyvezetők beosztását például előző hónap 23. napjáig ki kell adni, a menetrendtervezés jogszabályi háttere pedig világosan megfogalmazza a szükség bő határidőket, például a 14 napos menetrendi meghirdetési határidőt - nem is beszélve a vasúti menetvonalak befoglalásáról.
Az igazi csavar a történetben azonban most következik! Sok év után most jutott el oda a MÁV-START és a megrendelő minisztérium, hogy nem az utolsó pillanatra hagyja a nyári menetrend megtervezését, ezért az idei nyári menetrendet már az 1-es menetrendi módositástól, azaz áprilistól meghirdette - benne az új vonatokkal. Aki nem hiszi, tekintse meg a mavcsoport.hu honlapján az archivumban: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2021-2022._evi_belfoldi_kozforgalmu_menetrend_0608.pdf
Köszönjük tehát az előző államtitkárnak, Mosóczi Lászlónak az idei nyári vasúti menetrend újdonságait. Az új államtitkárnak meg jó, saját ötleteket és sikereket kivánunk!